Förening Sågmyra-Bjursås

Vår historia

FF

Så startade föreningen!

Föreningen bildades i Sågmyra den 15 mars 1959 som Sågmyra Pensionärsförening med 28 medlemmar. Som startkapital överlämnades 100 kr. Den första årsavgiften fastställdes till 3 kr.

1963 var ett år som för föreningen var betydelsefull. Medlemsantalet ökade till nära 100 medlemmar och den ekonomiska ställningen ansågs god med en kassabehållning på 1.142 kr.

Under 1964 tillkom ett stort antal nya medlemmar från Bjursås och på årets sista kvartalsmöte beslöts att föreningens namn skulle ändras. Fr o m 1 januari 1965 blev namnet Sågmyra-Bjursås Pensionärsförening. 1974 hade medlemsantalet vuxit till nära 300.

Idag har föreningen ca 365 medlemmar och en stor del av dessa deltar aktivt i föreningens aktiviteter.

Årets avgift är 320 kr, tidningen PRO Pensionären ingår.