Förening Korsnäs-Vika PRO

Romme travbana 21 april 2017

Vi var ett 20 tal förväntansfulla PRO medlemmar som fick lite hjälp på traven.

Oscar J. Andersson berättar om Rommetravet.

Vi samlades vid huvudentrén på Romme travet där Arne gav en kort information om travbanan och travsporten.

Efter en kort promenad till stallet fick vi träffa Oscar J Andersson (en av sportens framtidsmän) som är lärling hos Jörgen Westholm. Han berättade lite om deras stall, att de har 95 hästar i träning och är 20 anställda. Gården som de håller till på ligger strax utanför Sala. Han gick även igenom dagens tävlingsprogram och försökte att hjälpa oss på traven med spelet.

Efter stallbesöket intog vi restaurangen och avnjöt en god lunch. Lite spel på hästar blev det också men utan större framgång. Tipsen vi fick höll inte så bra.

Men vi lämnade Romme ganska nöjda i alla fall då vi hade haft en trevlig eftermiddag.

Lunch på Rommetravet.