Förening Korsnäs-Vika PRO

Vandring inom Lugnets naturreservat 3 juni 2021

Personer framför träd
Fikapaus. Foto: Britt Berglund.

Vandring i Lugnets naturreservat 3 juni 2021.

I strålande promenadväder gick 17 personer en vandring på 3,2 km i Lugnets naturreservat.

Vandringen startade vid Mjölnarbo och deltagarna gick först utefter Carl Larsson-leden. Därefter avvek man därifrån för att följa Bergsstigen upp till högsta punkten. En vidunderlig utsikt kunde beskådas medan medhavt fika plockades upp ur ryggsäckarna.

Efter fikapausen fortsatte vandringen ner till Lärkstugan där ännu ett stopp gjordes. Stugan ligger omgiven av lärkträd, därav namnet.

Vandringen, som gick i vacker natur, tog en och en halv timme inklusive de pauser som gjordes.

Nästa vandring, som är ca 6,6 km lång, planeras till den 10 juni. Då går promenaden längs fäbodstigen mellan Vålberg och Hackmora.

Vid högsta punkten. Foto: Britt Berglund.

Samtal mellan deltagare. Foto: Britt Berglund.

Vid Lärkstugan. Foto: Britt Berglund.