Förening Korsnäs-Vika PRO

Kommunfinal 25 februari 2020

Frågeställaren Leif Berglund.                                                                                         Foto: Jan Berglund

Frågeställaren Leif Berglund. Foto: Jan Berglund

Laget från PRO Korsnäs-Vika föll på målsnöret i kommunfinalen av PROvetarna.

Enbart två föreningar av sju möjliga ställde upp med lag i kommuntävlingen av PROvetarna.

För PRO Korsnäs-Vika tävlade Jan Berglund, Britt Berglund och Karin Persson. Karin ersatte Kerstin Eld som fått förhinder. För PRO Falun tävlade Bosse Fagerlund, Christina Persson och Per Nyström.

Leif Berglund hade sammanställt 36 frågor i tolv olika genrer. Båda lagen hade 20 rätta svar och utslagsfrågor måste tas till.

12 utslagsfrågor skulle besvaras och återigen blev det lika mellan lagen.

Slutligen ställdes ytterligare tre utslagsfrågor om avstånd. De som kom närmast i avstånd fick rätt på frågan. Efter två av dessa frågor stod det återigen lika mellan lagen men på tredje utslagsfrågan lyckades PRO Falun vinna över PRO Korsnäs-Vika.

Vi önskar dem lycka till i det fortsatta tävlandet!

Frågor vid kommunfinalen 25 februari 2020.

Svaren på frågorna 25 februari 2020.

Falulaget Christina Persson, Per Nyström och Bosse Fagerlund

Laget från Korsnäs-Vika Britt Berglund, Karin Persson och Jan Berglund.