Förening Korsnäs-Vika PRO

Föreningsfinal 7 februari 2020

Segrarna i föreningsfinalen, Kerstin Eld, Jan Berglund och Britt Berglund.                  Foto: Arne Persson

Segrarna i föreningsfinalen, Kerstin Eld, Jan Berglund och Britt Berglund. Foto: Arne Persson

Det blev en spännande föreningsfinal där utslagsfrågan fick avgöra.

En föreningstävling har hållits på Hosjögården för att utse tre representanter till kommuntävlingen av PROvetarna. Anders Werner hade sammanställt tjugo frågor av varierande slag som skulle besvaras på 45 minuter.

Tio personer ställde upp i tävlingen som blev en väldigt jämn historia. Utslagsfrågor behövde tas till innan resultatet blev klart.

De tre som lyckades bäst i tävlingen är Kerstin Eld, Jan Berglund och Britt Berglund med Karin Persson som första reserv.

Nu väntar en kommuntävling. Den äger rum tisdagen den 25 februari kl 10.00 i ABF:s lokaler på Stigaregatan 7 i Falun. Blir det vinst även där följer länsfinal på Leksands folkhögskola den 23 april 2020. Ytterligare tävlingar är regionfinal och slutligen riksfinal.

Träffen avslutades med fika och Anders Werner tackades med en blombukett för sina insatser.

Vi önskar våra deltagare lycka till i det fortsatta tävlandet!

Frågor vid föreningsfinalen 7 februari 2020.

Svaren på frågorna 7 februari 2020.