Förening Korsnäs-Vika PRO

Föreningsfinal 22 februari 2016

Jan Berglund, Gullan Henriksson och Gudrun Karlsson lyckades bäst i föreningsfinalen och får representera föreningen i kommunfinalen av PROvetarna.

Vinnarna i föreningsfinalen. Jan Berglund flankeras till vänster av Gudrun Karlsson och till höger Gullan Henriksson.Foto: Britt Berglund

Kursen ”Mot bättre vetande” avslutades 22 februari med en tävling. Anna-Greta Toresbo hade gjort femton frågor som skulle besvaras. Vad Adams och Evas äldste son hette och hur många rutor ett schackbräde har lyckades de flesta klura ut. Värre var det med vilket år PRO bildades och vad ett par firar som varit gifta i 45 år. Det blev en jämn tävling. De tre som lyckades bäst är Jan Berglund, Gullan Henriksson och Gudrun Karlsson.

De kommer att representera föreningen i kommunfinalen av PROvetarna. Den går av stapeln på Hosjögården tisdagen den 1 mars 2016 kl 10.00. Sju Faluföreningar är inbjudna att tävla. Det lag som vinner går vidare till länsfinalen. Den äger rum på Forum i Kvarnsveden den 13 april.

Vid vinst även där så väntar regionfinal den 17 augusti. Därefter följer riksfinal på PRO-båten 10-11 november för de lag som kvalificerat sig.

Vi önskar våra deltagare lycka till i det fortsatta tävlandet.

Kom gärna och heja på våra representanter!

Frågor vid föreningsfinalen 22 februari 2016.

Svaren på frågorna 22 februari 2016.