Förening Korsnäs-Vika PRO

Föreningsfinal 5 februari 2015

Tre glada vinnare.

Jan Berglund, Gullan Henriksson och Hans Lindé är föreningens representanter till kommunfinalen av tävlingen PROvetarna.

Kursen ”Mot bättre vetande” (frågesport) har idag avslutats med en tävling. De tre personer med bäst resultat i tävlingen får representera föreningen i kommunfinalen av PROvetarna.

Jan Berglund och Gullan Henriksson lyckades direktkvalificera sig. Sedan blev det spännande om vem som skulle få den återstående platsen. Fyra personer hade samma antal rätt och fick fler frågor att besvara. Hans Lindé lyckades bäst med utslagsfrågorna och fick den tredje platsen i laget. Anna-Greta Toresbo hade sammanställt frågorna till tävlingen.

Vi önskar Jan, Gullan och Hans lycka till i kommunfinalen som äger rum i Hosjögården den 16 februari 2015 kl 10.00. Där tävlar medlemmar ur sju PRO-föreningar inom Faluregionen om vilken förening som går vidare till länsfinalen. Länsfinalen äger rum i Forum i Kvarnsveden den 18 mars 2015.

Frågor vid föreningsfinalen 5 februari 2015.

Svaren på frågorna 5 februari 2015.