Förening Korsnäs-Vika PRO

Kommunfinal 16 februari 2015

Deltagarna från Korsnäs-Vika PRO lyckades bäst och vann kommunfinalen av tävlingen PROvetarna.

Segrarna i kommunfinalen.

Kommunfinal av PROvetartävlingen hölls på Hosjögården den 16 februari 2015. Fyra lag inom Falu samorganisation deltog i tävlingen. Tjugo frågor ställdes och deltagarna från Korsnäs-Vika PRO vann knappt med 15 rätt. Därefter följde Svärdsjö PRO med 14 rätt, Envikens PRO med 13 rätt och Falu PRO med 11 rätt. Frågorna hade sammanställts av en medlem i Säters PRO.

Jan Berglund, Gullan Henriksson och Anders Werner var våra duktiga representanter som lyckades vinna tävlingen. Föreningen är nu kvalificerad att delta i länsfinalen. Den hålls på Forum i Kvarnsveden den 18 mars. Där kommer laget från Korsnäs-Vika PRO att bestå av Gullan Henriksson, Hans Lindé och Kerstin Eld. Vi önskar dem lycka till med det fortsatta tävlandet.

Frågor vid kommunfinalen 16 februari 2016.

Svaren på frågorna 16 februari 2016.