Förening Korsnäs-Vika PRO

Friluftsdag 2020

Förmiddagspromenad vid Sandlandet.

PRO Korsnäs-Vika deltog i den nationella friluftsdagen 21 oktober 2020 genom att anordna tipspromenader och boulespel.

Marita, Kerstin och Ulla plockar fram material vid Hosjögården.

Friluftsdagen för PRO Korsnäs-Vika onsdagen den 21 oktober blev en trevlig dag i det fina höstvädret med aktiviteter både under förmiddagen och eftermiddagen.

Pandemin håller i sig och planerade möten i Hosjögården inklusive höstmötet är inställt och utomhusaktiviteter blir då det sätt där större grupper av medlemmar kan träffas.

Kl 10:00 anordnades boule samt två olika tipspromenader. De som ville gå lite längre startade vid Sandlandet och en kortare variant hölls vid Hosjögården. Det bjöds på fika och hembakade bullar både till medlemmar och till övriga pensionärer.

Lite lätt duggregn gjorde att det inte blev så många som hörsammade aktiviteterna under förmiddagen men uppslutningen blev större på eftermiddagen då samma tipspromenader genomfördes.

PROvetarna hade sammanställt frågorna och samtliga deltagare fick se sig som vinnare då priser endast lottades ut. De som hade tur i lottningen var Inger Westin, Britt Berglund, Annika Lindé, Sonja Håll, Gullan Henriksson och Greta Byberg.

Totalt deltog ca 50 personer under dagen.

Fika vid Hosjögården.

Vid starten på promenaden från Sandlandet.

Kaffe och utvärdering om frågor och svar.

Fika efter boulespel på Skutuddsplanen.