Förening Kungshamn

Marsmöte med information om bostadstillägg

96 stycken, varav 4 nya medlemmar, kunde hälsas välkomna till mars månadsmöte som innehöll både underhållning och information.

Eftersom ordinarie ordförande, Leif Åsberg, befinner sig i Spanien och spelar golf leds dagens medlemsmöte av vår vice ordförande Gunnar Lundqvist.
Sekreterare för dagen var Mats Färdig och Kersti Nilsson fick sköta datorn.

Efter det formella medlemsmötet var det dags för Siv Karlsson och Berny Hedberg att förätta dragning på årorna. Många fina priser delades ut.

Gunnar Lundqvist informerar om bostadstillägg, ett informationsmaterial som Pensionsmyndigheten tagit fram.
290 000 pensionärer har tillägget idag men Pensionsmyndigheten uppskattar att det finns ytterligare ca 100 000 pensionärer som skulle kunna få bostadstillägg. Läs mer på Pensionsmyndigheten Länk till annan webbplats.
Pensionsmyndighetens kundservice 0771-776 776

Dagens servicepersonal bestod av Bengt Albertsson, Gerd Emanuelsson, Rolf Mattsson, Gunnel Jacobsson, Jerry Emanuelsson, Margareta Henriksson och Anna-Greta Mattson.
Idag bjöds vi på en mycket god gulaschsoppa, kaffe och kaka.

Mätta och belåtna bjöds vi på lättsam och trevlig underhållning av Gun&Ingemar från PRO Strömstad.

Ingemar hade även tagit med sin fru som ackompanjatör.

Stort intresse för att anmäla sig till årets resor