Förening Kungshamn

Traditionell räkfrossa

115 medlemmar hade träffats för den traditionella räkfrossan på maj månadsmöte

Trivseln var på topp

Kerstin Lorentzon informerar om kommande resor. Redan i juni åker vi på en hemlig resa. Hösten inleds med en resa till Göteborg där vi ska heja fram vårt duktiga PRO-vetarlag som tävlar i regionfinalen. Därefter har vi en resa till Skagen och i slutet av november åker vi på en julmarknadsresa till Kiel.

Kön var lång till bokning av resor

Conny Hansson informerar om intressanta kulturarrangemang i kommunen, bl.a. underhåller Maggan, Marjo och Swinging boy´s på Kulturhuset Hav och Land i Hunnebostrand den 24 maj. Conny ville även slå ett slag för Stallebrottets utomhusscen på Bohus-Malmön, där man denna sommar kan beskåda Hemsöborna under tiden 13 - 27 juli.

Vivianne Gustafsson passade på att tacka alla cirkelledare för deras arbete under våren. Vivianne ville även tacka alla som deltagit i cirklarna. Om vi inte hade några deltagare hade vi inga cirklar. Hon efterlyste även förslag på ämnen att ta upp i nya cirklar. Om någon kommer på något, maila till vivi.goran@gmail.com

Monica Hansson informerar om att det blir en kurs i Hjärt-Lung räddning på Kvarnberget den
18 juni klockan 18 - 21. Anmälan till Monica på telefon 073-068 61 13 eller moniha1946@hotmail.com

Solveig Traeland, från Programkommittén, meddelade att på vårt medlemsmöte i september kommer vi att få underhållning av Trebello samt ett föredrag av Mattias Roos om artros. På menyn står Höstgryta.

Kersti Nilsson och Gunnar Lundqvist informerade om den nya hemsidan

Som vanligt står Berny och Siv för de uppskattade lotterierna

Från vänster ses Annmari Hedlund, Doremi Henriksson, Anna-Carin Lundqvist, Kent Bryngelsson, Leif Karlsson och Owe Aronsson. Segrare blev Annmari Hedlund

Under kvällen satte vi i oss 48 kilo räkor