Förening Kungshamn

Decembermöte med lucia och julbord

Årets sista medlemsmöte samlade 165 glada medlemmar, som bjöds på ett omväxlande och trevligt program. Den gamla traditionen med gröt och skinksmörgås hade övergetts och istället fick vi njuta av ett läckert julbord levererat av ICA Skeppet.

Foto: Göran Gustafsson

Catarina, Pamela och Agneta räknar in gästerna vid ankomsten.

Vivianne tackar alla cirkelledare och deltagare för det gångna året.

Bengt-Arne överräckte en julgåva till Leif som tack för året och avslöjade om innehållet endast att det INTE var en marsipangris.

KIF:s Lucia sjöng vackert de traditionella lussesångerna till Lennarts pianokomp.

Premiären med julbord i stället för gröt var mycket uppskattad. Servicepersonalen gjorde en strong insats.

Sill och ägg, bröd och ost, Jansson frestelse, skinka, korv och köttbullar med mera. Det gällde att få plats med allt på tallrikarna.

Vår nya ukuleleorkester gjorde examensprovet efter endast 10 lektioner under Heddys ledning. En strålande succé.

Våra egna tomtar Lennart och Leif ledde allsången.

"Ormen Långe" hjälpte till med matsmältningen.

Som avslutning på ett mycket trevligt medlemsmöte sjöng PRO-kören några julsånger, bland annat ett snabbt tungvrickarpotpurri.