Förening Kungshamn

Årsmöte med nyval

Årsmötet samlade 125 medlemmar som kunde konstatera att information och redovisning av 2015 år verksamhet var i god ordning och styrelsen kunde som vanligt beviljas ansvarsfrihet utan diskussion.

Foto: Göran Gustafsson

Kerstin Lorenzon redovisar och kommenterar bokslutet.
Presidiet består av Nils Olsson, Ingela Hahne och mötesordförande Bo Antonsson.

Valberedningens ordförande Rolf Mattsson kunde konstatera att de allra flesta kvarstod på sina uppdrag men en del nya namn valdes in på olika poster.

Maj Bothén, Jerry Emanuelsson, Sven Aronsson, Rolf Mattsson, Berny Hedberg och Ingela Hahne fick förtjänsttecken efter 5 års uppdrag och Gunnel Olsson fick blommor för 4 års uppdrag av föreningens ordförande Leif Åsberg.

En trogen lottköpare, Margareta Aronsson, fick välförtjänt några flaskor vin med sig hem.

Kokt lax med ptotatis, gröna ärtor och kall sås dukas fram av servicegruppen.

Alla kunde snart konstatera att maten från Fregatten som vanligt smakade alldeles utmärkt.

Efter varmrätten fick vi också en härlig gräddtårta med hallon.

Kvällen avslutades med allsång under ledning av Beng-Arne Björlin med dragspelsackompanjemang av Christer Christensson.