Förening Lysekil

Oktober medlemsmöte

Ingemar Skarstedt gästade PRO Lysekils oktobermöte

Ordföranden Frank Olsson förklarade oktobers möte öppnat och hälsade alla välkomna. Frank hälsade därefter Ingemar Skarstedt välkommen.

Ingemar Skarstedt

Ingemar Skarstedt berättar och visar bilder från Lysekil. Han har ett mycket stort bildarkiv att välja bland och denna gång har han valt att visa bilder från Lysekils centrum. Han har valt att visa och berätta om Kungsgatan och några gator i anslutning till Kungsgatan. Det är mest gamla bilder som vi får se och Ingemar har en härlig och intressant historia att berätta om varje bild som visas. Det har bland annat genom åren varit många bränder i Lysekil och Ingemar berättade och visade bilder från flera av dem.

Ingemar tackades för den mycket intressanta rapporteringen och bildvisningen från Lysekil med stora applåder.

KPR

Christer Höglind ger oss nyheter från KPR.
Det finns just nu en plats ledig på det nya äldreboendet i Fiskebäck samt att en avdelning på Skärgårdshemmet blivit nedlagd.
Planer finns att alla tjänster inom vården skall göras om till heltidstjänster. Christer hoppas på att kunna redovisa ett resultat hur det har gått på ett senare möte.
Projektet biståndsbedömning digitalt handlande är det inte många som har och en utvärdering av projektet är ännu inte gjord.
Vaccination av vårdpersonalen är hög men fortfarande så gäller det att använda skyddsutrustning.
Seniormässan i år blir på Skaftö den 10 november.

Resekommittén

En resa till Göteborg för att lyssna till Vikingarnas finalturné blir det den 8 april 2022.
En ny resa presenteras idag. Den blir till Ullared den 24 november.

Studier

Eva informerar om att de flesta av våra cirklar är i gång nu. Matlagning för herrar har flyttat och är nu på Rorkultenen. Teatergruppen kommer att starta efter nyår och det kommer också att starta en kurs för släktforskning efter nyår.

Text: Siv Hansson
Bild: Gun Dahl

Inte många som kan glömma detta försök att komma ombord

Många intressanta bilder från Lysekil