Förening Lysekil

Årsmötet

PRO I LYSEKIL FICK HA ÅRSMÖTE I BIOGRAFEN.

Pro i Lysekil hade årsmöte på torsdagen den 16 september. Det kom dock, att i många stycken, bli ett annorlunda årsmöte. Eftersom Forum, den stora salen, som användes för stora sammankomster, var upptagen fick PRO hålla sitt årsmöte i biografsalongen.

Det sedvanliga kaffet uteblev. Deltagarna fick istället var sin påse med frukt, Loka och en choklad-kaka. För mötesfunktionärerna uppstod vissa svårigheter att se över biosalongen, men det tekniska fungerade ändå ganska tillfredsställande och i sin helhet,förlöpte PRO:s årsmöte relativt smidigt.

Inför kommande årsmöte, vill Lysekils PRO, emellertid, gärna komma tillbaka till sin vanliga mötes -lokal, Forum.

Föreningen ordförande, Frank Olsson, öppnade årsmötet och efter parentation, utsågs Ove Göransson, inbjuden gäst från Munkedal och regionen, till mötesordförande. På grund av att pandemin tvingat föreningen att skjuta på årsmötet 2020, förelåg nu två verksamhetsberättelser, att ta ställning till, vilket dock inte vållade några större bekymmer.

Verksamhetsberättelserna talar om en stor satsning på kulturutövning med sång och dans m.m.

Sånggruppen Protonerna har samlat många intresserade, liksom ukulelegruppen prokulele. Det finns även en mindre grupp Stämbandet och så finns Lindans-gruppen samt teatergruppen gladpack. Ett annat stort ben att stå på för Lysekils PRO förening har varit friskvårdssatsningen, med stavgång, vattengympa med varma bad och golf. I övrigt har det funnit andra grupper med bridge och canasta, matlagning boule och It. Tyvärr har många av aktiviteterna varit tvungna att ställas in

Efter att styrelsen erhållit ansvarsfrihet för aktuell period var det dags för lite underhållning av PRO-kören Protonerna under ledning av Johny Kristoffersen och med Lars Ove Larsson på klarinett. Det blev en del kända melodier, en del i original eller med text av Johnny Kristoffersen,

Vad sägs om: Nu mår jag mycket bättre med musik av Benny Andersson, När jag var ung, med originaltext av Charles Aznavor, Sträck ut din hand av Lasse Berghagen, sången om halsduken dom Du glömde av Cornelis Vresvik, all of me och My way, kända sånger genom Frank Zinatra.

Valen till styrelsen innehöll inga överraskningar. Frank Olsson omvaldes till ordförand eoch Siv Hansson, som sekreterare. Till ledamöter utsågs KåGe Mattsson och Christer Höglind. Ersättare för kommande verksamhetsår blev Pia och Tommy Axelsson samt Margareta Widell. Till revisor omvaldes Florence Hallberg. Benny Söderberg utsågs till kassör på två år. Till styrelseledamöter utsågs Eva Sjöfelt och Gun Dahl. Till att utgöra valberedning för kommande verksamhetsår utsågs Anita Gustafsson, Gunilla Dahlqvist samt Lars Wester.

Eftersom det inte förelåg några motioner eller övriga frågor gick man på avtackningar, varefter ordförande, Frank Olsson, förklarade årsmötet eller årsmötena avslutade.

Bernt Ortner