Förening Lysekil

Februari medlemsmöte

Finess underhöll på PRO:s månadsmöte den 20 februari 2020

Ordföranden Frank Olsson förklarade mötet öppnat och hälsade alla välkomna.

Nu börjar det snart

Information:

Vid samorganisationsmötet den 12 februari diskuterades de punkter som skall tas upp på KPR-mötet den 5 mars. Dessa är: Äldrevården på Skaftö, gångvägen till det nya äldreboendet, matinköp samt matdistribution samt dåliga trottoarer. Beträffande matfrågorna är inget bestämt utan vi väntar på mer detaljerade svar från kommunen. Nästa samorganisationsmöte är den 7 maj och nästa KPR-möte är den 28 maj.

KåGe informerade om kommande resor den 29 februari och 29 april. Ytterligare en resa planeras i juni och denna kommer att läggas fram på årsmötet.

Frank informerade att distriktet planerar en vinresa till hösten.

Gun informerade om ett TV-program, seniorsurfarna. Kanske kan detta vara ett komplement till utbildningar som PRO och ABF har för att förbättra kunskaperna i hanteringen av mobiltelefoner. Eventuellt kommer även biblioteket att starta ett datacafé.

Vårens vinprovning blir den 22 april med maximalt 85 deltagare.

Underhållning

Finess stod för underhållningen. De startade med Lets twist again. De fortsatte den musikaliska resan genom världen med Björns och Bennys låt Hasta Manana. Sedan följde Twilight time, Hon kommer med solsken, Sakta vi gå genom stan och Hello Dolly. Därefter Hasse och Tages låt Ett glas öl, Afton på Solvik, Blommig falukorv, I en roddbåt till Kina, Jamaica Farewell, Strangers in the night och Smile. De avslutade underhållningen med den svenska texten till Dean Martins låt Everybody loves somebody. Som extranummer framförde Finess låten Vals i Furusund.

Finess underhåller

Lotteridragning:

Benny Söderberg förrättade som vanligt dagens lotteri.

Benny förrättar lotteridragning och Eva och Kristina håller ordning

Vinnare