Förening Brastad

Klubbmästerskap 2021

Text och bilder Bo Einarsson.

Med start 31 augusti har det spelats KM i Boule i Brastad. Under grundspelet de första dagarna gassade solen över deltagarna. Spelet hade lockat många deltagare och stämningen var på topp . Många leenden sågs när man fick klotet närmast lillen. Grundspelet var en utslagningsserie där de med bästa resultat gick vidare till semifinal och final. Singelspel för damer och herrar samt dubbelspel. Söndagen den 12 september hade man nått semifinaler och finaler.

Den gamle mästerboularen Sterner Hansson som vann herrsingeln förra året, kom i år till semifinalen. I herrfinalen möttes nu Kent Samuelsson och Göran Sandström. Göran drog iväg i början men Kent kom sin vana trogen igång efter en stund, men Göran kunde sedan ta hem spelet och nådde först 13 poäng vilket är lika med vinst. Damfinalen vanns av Lilian Karlsson mot Rigmor Karlsson. Dubbelfinalen stod mellan Bo Einarsson och Margareta Lundqvist mot Sterner Hansson och Kent Samuelsson vilken vanns av Sterner och Kent.

Tävlingsledaren Bo Leandersson går igenom matchupplägget för KM spelet 31 augusti.

Grundspelet startade 31 augusti.

Grundspelet fortsatte 9 september.

Göran får ett mycket fint lägg på bana 2 i finalen.

Singelmästaren i damklassen Lillian kastar ut.

KM mästare 2021 från vänster: Göran singel herrar, Lilian singel damer, Kent och Sterner i dubbel.

Dubbelsegrarna låter sig smaka av smörgåstårtan och den nöjde tävlingsledaren Bo Leandersson myser i bakgrunden.

Singelmästaren Göran får applåder och smörgåstårta.

Från vänster Anita. Bosse, Bebben, Yvonne och Margareta, diskuterar spelet efter smörgåstårtan.