Förening Brastad

Klubbmästerskap 2020

Text och bilder Bo Einarsson.

Under september har boulefantasterna i Brastad spelat klubbmästerskap i dubbel och singel i trevlig stämning.
Första helgen var det dubbelspel och där, efter grundspel, kvart och semi möttes Göran Sandström och Kenneth Rytterlund mot Lars Gunnar och Solveig Andersson i final, varvid herrarna vann. I singelspelet vann gängets nestor Sterner Hansson. 92 årige Sterner hade då gått vidare från grundspelet, vunnit över Lennart Olsson i kvarten och undertecknad i semin.
I finalen möttes Sterner och Lars Gunnar Andersson och då vann han även den. Vi brukar kalla Sterner för 17-åringen och får lillen bara inte ligga för långt ut är han med sin teknik och precision mycket svår att slå. Han är väl känd efter många års spel i Bohusregionen. Damernas singelfinal vanns av Yvonne Leandersson där hon mötte Lilian Karlsson. Yvonne hade då i semin vunnit över Solveig Andersson och Lilian Karlsson hade i den andra semin slagit Margareta Lundqvist. Segrarna fick i pris en boulestatyett med inskription. Det är ett vandringspris och alla ser fram mot 2021 då vi åter kan ha klubbmästerskap.

Yvonne och Sterner klubbmästare i boule 2020.

Yvonne prisutdelare Göran och Sterner klubbmästare 2020.