Förening Brastad

Byggnation vid Boulebanan

Lite om Boulen med text och Bilder Bo Einarsson.

I vinter har vi spelat boule i stort sett varje tisdag, torsdag och söndag.

VI har även varit in till Uddevalla inomhushall och spelat. Sista gången var det 38 personer där från Uddevalla och Brastad och det spelades och pratades under gemytliga former.

I höstas målade vi Stora boulestugan 2 ggr. samt även lagt ett golv. Vi har även inhandlat en gasolkamin och fläkt och när vi sedan sätter oss ned innanför Lars-Gunnars gamla transparanta båtpresenning som vi hänger på framsidan mot bouleplanen blir det riktigt gott.

För någon vecka sedan fick vi en förfrågan från Aina om vi var intresserade av den gamla lottkiosken som inte användes längre. Den tog vi gärna emot och den finns nu monterad på plats. VI hade tänkt att bl.a. ha den för den som skriver matchprotokollen, vidare kan vi ha den för att servera kaffe och bulle när våra motståndare i N Bohusserien kommer, samt att ha mindre utrustning där då den andra boden börjar bli full.

Det gäller att få det att passa vid golvläggningen i stora boulestugan.

Lilla boulestugan börjar ta form.

Här kan vi servera kaffe och bulle när motståndarna i Norra  Bohusserien kommer.

Här kan vi servera kaffe och bulle när motståndarna i Norra Bohusserien kommer.

Montering har börjat och andra spelar boule.

Alla bulthål måste passa in.