Förening Ramdala

Här kan du berätta om föreningens verksamhet & historia.

För att stärka föreningens inflytande skall vi bevaka att nyblivna pensionärer blir medlemmar i PRO. Föreningen skall arbeta så att medlemmarna skall känna gemenskap. I detta arbete är en stor och god kontaktverksamhet nödvändig. Studieverksamheten är en viktig del i gemenskapaen och nödvändig för att klara de krav samhället ställer på oss alla. P g a pandemin har inte alla cirklar börjat men är tre på gång. Under sommaren träffas vi på Säbyvallen och spelar 7-kamp. Där ingår spel som: Boule, varpa, hästskokastningen,kast med liten boll, pilkastning, kast med boll mot bollplank och sjömansspel. Sommarträffarna på Säbyvallen är viktiga för att bibehålla en god gemenskap. Vi ska ha trevligt på våra sammankomster. Månadsmöten 5 st på våren + en sommarfest, på hösten 4 st månadsmöten, en höstauktion eller en basar och ett julbord.