Förening Jämjö

VERKSAMHETSPLAN 2024 PRO JÄM

Mötesverksamhet

Under året 2024 skall det genomföras 11 st. medlemsmöten

Januarimötet fredagen den 12 januari kl. 16.00 i Jämjö Folkets Hus anordnas som nyårsfest med uppvaktning av samtliga jubilarer 2023. Mat och musikunderhållning

Februarimötet 2023-02-08 är föreningens årsmöte. Parentation över avlidna 2023.

Grillfest torsdagen 13 juni kl. 14.00 vid Folkets Hus Jämjö. Tipsrunda, boulespel, femkamp, grillakorv och kaffe.

Decembermötet 2023-12-13 ordnas som en julmarknad med Lucia.

Övriga möten genomförs 2:a torsdagen i respektive månad och har någon form av förtäring, underhållning och lotteri. Se särskild plan för medlemsmöten 2024.

Studier/aktiviteter

Studiecirklar i samarbete med ABF ordnas i släktforskning, läsecirklar, data, Internet, engelska, sömnad och Jämjös historia..

Övriga aktiviteter är gymnastik, boule, mattcurling, 5-kamp och Ut i naturen.

Måndagar och fredagar under tiden maj – augusti spelar vi boule med grillning och 5-kampsträning. Fredagar under vintern - våren – hösten spelar vi mattcurling i Folkets Hus Jämjö

Resor

PRO-Distriktet ordnar de längre resorna. PRO-föreningarna skall lägga in sina planerade resor på Sam.org hemsida för att få ett samlat utbud på dagresor inom Karlskrona kommun. Kortare resor (dagsresor) planeras av styrelsen/resesamordnaren.

Lotterier. Lotterier anordnas vid varje medlemsmöte och marknader i Jämjö. Trippellotter skall säljas inom föreningen och olika arrangemang.

Lennart Hansson, ordförande