Förening Hasslö

Sveriges lilla Hawaii

Hallarna.Foto: BP

Hallarna. Foto: BP

Välkommen att bli medlem i PRO Hasslö!

Vi träffas i lokal som vi hyr av Hasslö musikförening på Hallarnavägen 2. Här har vi våra möten, studiecirklar och andra sammankomster som vårfest, cafékvällar, julfest m.m. Tre boulebanor finns utanför lokalen där spelas det boule vår och höst. Vintertid spelar och tränar man på Rosenholm.

Glädje, gemenskap och många meningsfulla aktiviteter är viktigt för oss. Bli medlem hos oss och bli delaktig. Ju fler vi är ju mer kan vi påverka i frågor som är viktiga för oss.

Förutom de uppdrag styrelsen, revisorer och valberedning har finns det flera av våra medlemmar som gör viktiga insatser för att föreningen skall kunna fungera. Vi har ansvariga för cirklar, resor, friskvård, webb, IT, lotterier, försäkringar och kultur.

Flera medlemmar städar lokalen och ser till att våra arrangemang kan genomföras. Medlemmar som dukar och gör fint inför olika samkväm, fixar fika, bakar och ibland lagar mat till våra trivselkvällar.

För att en förening skall fungera och bestå måste vi alla hjälpas åt!