Förening Aspö

Ordförande skriver

Våren 2024.

Vår förening utvecklas efterhand till Allas glädje o gamman. Sonja och Lena har nu anordnat Bingo en tid vilket har blivit mycket populärt. Intresset för Boule växer och vi inför därför en allmän Bouletid på Onsdagar med start 10:00. Välkommen att träna och spela under glada former. Vi erbjuder samtidigt en nyhet i att träna Hästskokastning. Vi äger våra lokaler , vilket är en STOR fördel. Underhåll är viktigt och vi byter ut värmepumpar, fönster och fasader efterhand.

Jag har sedan 1952 tillbringat somrarna på Aspö. Först i Elmeviken där far byggde en stuga på omkring 20 kvadratmeter. Stugan flyttades sedan till Aspö Mad Bergsjövägen som det nu heter. Numera är den lilla stugan utbyggd och VA finns indraget. Sedan drygt ett år bor min fru Anita och jag här för gott. Jag har lärt känna många av Er som nu är pensionärer och har gått med i PRO eftersom det ger mening, hälsa och sysselsättning. Efterhand kommer mer om vad vi gör och hur jag tänker och lever.

Jan-Olof Petersson

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1