Förening Ramsele-Edsele

Julhälsning från distriktet 2020

Ett märkligt år

År 2020 blev till ett märkligt år. Ett nytt år brukar alltid innehålla en hel massa nya saker vi planerar att ta oss för. Att utveckla oss själva, sätta nya mål och planera för trevligheter både för oss själva och våra vänner i PRO-föreningen. Men vad blev det? Jo, faktiskt det blev som vi tänkte oss, men bara nästan. Vi ändrade, justerade och fixade till det inom ramen för alla restriktioner. En stor eloge till alla kreativa träffar av olika slag som genomförts i PRO Ångermanland och till alla uppfinningsrika medlemmar.

Nu måste vi dock stänga ner all inomhusverksamhet i PRO. För oss väntar nu den kalla årstiden och i skrivande stund har det just blivit vitt på marken. Men, men, det är fortfarande tillåtet att vara utomhus. Ta din promenad men var försiktig i vinterföret. Broddar och spikskor är en billig försäkring mot brutna lårbenshalsar. Så var ute men tänk efter före.

Kommer ni ihåg årets julklapp som startade 1988. Jo, just det, bak-maskinen. Denna märkliga tingest som många av oss gick på. För många blev det bara en gång och det blev ett dyrt bröd. Nu kommer årets julklapp. Ett stormkök. Vi lever ju i en digital värld då det mesta skall skötas med telefonen och alla konstiga appar, vad nu det är? Nu återgår vi till grunden för all matlagning genom att med eld värma, koka och steka. Det känns lite märkligt men bra. För vår del önskar vi oss en helt annan julklapp. Ett vaccin mot Covid-19 så att vi alla kan återgå till det normala. När vi så småningom kommer att få vårt vaccin kommer vi att ge den som ger sprutan en Trippelskrapslott som tack till all sjukvårdspersonal som kämpat under pandemin.

Ta nu väl hand om er, var rädda om varandra och håll i och håll ut.

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR

Hela styrelsen i PRO Ångermanland