Förening Ramsele-Edsele

Personer framför träd

PRO-vetarna 2016

Kommuntävlingen

2016 års KM i PRO-vetarna kunde inte heller i år genomföras utan komplikation. Det visade sig sålunda vid genomgång av tävlingsledarens facit att inget av de tävlande lagens svar matchade facit i en av frågorna. Efter en snabb konsultation på internet kunde fastställas att felet fanns i facit. Tävlingsledaren konstaterade att det var bättre att bara en hade fel och inte 21 (7 3-mannalag). Frågan löstes enkelt genom att alla lag fick vardera ett poäng ytterligare.

7 lag hade hörsammat Sollefteå samorgs. inbjudan. Tävlingen genomfördes i Ramsele församlingshem i PRO Ramsele/Edseles regi.

Förutom den i inledningen beskrivna fadäsen förlöpte tävlingen i en tillsynes god och kamratlig anda, som sig bör.

Efter två omgångar med sammanlagt 24 frågor kunde en segrare koras. Segrade gjorde Sollefteå PRO:s lag som därmed blir det lag Sollefteå somblir samorgs representant i distriktsfinalen den 18:e maj i Sollefteå. 3 lag delade andra platsen: Ramsele/Edsele lag 1 och 2 samt Resele.

Grattis PRO Sollefteå och lycka till i DM.

Ett stort tack till PRO Ramsele/Edsele för ett väl genomfört arrangemang.

Ebbe Lydig/Tävlingsledare