Förening Ramsele-Edsele

Valborgs-mässoafton 2019

Personer framför träd

Sista april 2019 i Storfinnforsen

Sköna maj välkommen! PRO-kören hälsade våren i Forsgården, Storfinnforsen. Sommarvärme i april har gjort att det är torrt, torrt, torrt i markerna och brasan får stå över i år.

För tredje året i följd sjöng PRO-kören in våren på Forsgården i Storfinnforsen

Med traditionella vårsångerna Vintern rasat ut, Vårvindar friska och Alla fåglar kommit re'n inledde kören sitt halvtimmeslånga program. Sedan varvades sånger av helt olika karaktär med varandra som serenaden Midsommarnatt och Under takåsarna i Paris men också en gånglåt från Jämtland. Solosång blev det när "croonern" Karl-Emil Eriksson bjöd på Snart är det sommar igen.

I Storfinnforsen bjuder byalaget på tårta när vårens intåg firas.

Om man sedan vill, så kan man ställa sig i den långa kön för att köpa varm korv med bröd. Det råder en speciell prissättning i Storfinnforsen: Korv med bröd 20 kr - med eller utan dricka.

Text och bild: Kristina Jönsson