Förening Ramsele-Edsele

Januarimötet 23/1 2020

Vi har haft första månadsmötet för året och 90 medlemmar deltog. Byt-en-boklådan var framkörd så flera böcker bytte ägare. Bra!

Två nyblivna medlemmar hälsades särskilt välkomna.

Agneta Jeansdotter varnade oss för telefonmeddelanden med bedrägligt syfte. Hon hade själv fått ett sms som liknade utskick från PRO men som i verkligheten handlar om telefonkapning. Alltså: Var vaksam!

Inger Persson berättade att sommarens dagresa håller på att planeras.

Innan dess åker vi på Ålandskryssning med Birka Cruises den 2 juni. Det är redan 40 anmälda till den resan. Förhoppningsvis blir det stort deltagande från flera PRO-distrikt då vi ska demonstrera på Mynttorget för att "hela Sverige måste få leva och sjukvård på lika villkor". Vi påbörjade namninsamling vid dagens möte och ska fortsätta med det under våren men då vid t.ex. ICA.

Skrivtolken Rose-Marie är en stor tillgång vid våra möten. Vi som inte hör fullgott kan ändå följa med på allt som sägs och sjungs. Här har Tryggve i Ramzel precis sagt att "då börje' jäg".

Skrivtolken Rose-Marie

För underhållningen stod snabbinkallade RAMZEL. Vilken sång- och musikfest de bjöd på!

Totte med slagverket

Kapellmästaren Sven-Åke

Nisse från Högda

Tryggve med basen

Efter fikapausen spelade vi sedan tre omgångar bingo med Herr Fortuna Karl-Emil Eriksson som utropare.

Ordförande Henry tackade för dagen och hälsade välkommen till nästa månad då det är årsmöte men så kom också maningen: Se till att synas i trafiken! Använd reflexväst!

Text och bild: Kristina Jönsson