Förening Ramsele-Edsele

Distriktets höstmöte 19/10 2022

Den 19 oktober 2022 hade distriktet Ångermanland höstmöte. I år var det förlagt till Härnösand. Vid års- och höstmöten utses ombud som representerar föreningen. Den här gången var det Elisabeth Bystedt och Kristina Jönsson som var de utvalda. Henry Jönsson deltog också eftersom han är styrelseledamot i distriktet.

Vid ankomsten bjöds (som alltid vid sådana sammankomster) kaffe/te och smörgås. Kl 10 inleddes mötet med att vi välkomnades av distriktsordförande Johnny Löfstrand. Dagen gästtalare, som var ingen mindre än PRO:s 1:a vice ordförande Ylva Thörn, hälsades också varmt välkommen. Hon valdes in i riksstyrelsen vid kongressen sommaren 2022.

Ylva Thörn PRO:s 1:a vice ordförande

Efter hennes innehållsrika tal blev det 40 minuters underhållning av de för dagen tillresta musikanterna FYRA NYANSER AV GRÅTT från Örnsköldsvik. Håkan Olsson, bas - Alf Granqvist, nyckelharpa och durspel - Karl-Johan Gidlund, fiol och Kent-Åke Hörnlund, gitarr spelade och sjöng i stämmor nya som gamla låtar.

Lunchdags och därefter fortsatte mötet med att distriktets verksamhetsplan och budget för år 2023 fastställdes.

Avslutningsvis blev det prisutdelning för distriktets vinnarlag i boule och PRO-vetarna. Lag Kramfors var det som på eftersommaren vann bouletävlingen och Ådals-Liden-Resele hade kammat hem segern i PRO-vetarna.

En mycket trevlig dag som PRO:are!

Text och bild: Kristina Jönsson