Förening Ramsele-Edsele

2021-12-17 sista speldagen för året

Nu är det tre veckor innan vi träffas för att spela boule igen.

Under vintern har vi gympahallen på Rafna Gym som spellokal. Just den här dagen var vi 17 som tävlade.

Från vänster: Elisabeth Bystedt, Kristina Jönsson, Kerstin Berglin, Stig Persson, Barbro Jönsson, Lennart Jonsson, Bengt-Olov Nordin (knästående), Leif Gissler, Alvar Bernhardsson (knästående), Sören Jönsson, Asta Öqvist, Lisbeth Näsström, Henry Jönsson, Baltsar Jonsson, Sonja Sandström (syns bara lite), Bo Öqvist, Bengt Nilsson (syns också lite) och Yvonne Westman.

Som vanligt spelar vi två matcher före fikapausen och en efter. Den här gången blev det ett tillägg av en annan tävling som Leif hade hittat på. Tvärs över gympasalen skulle vi kasta en liiiiten boll mot en liiiten gul punkt. Ett kast var (inget provkast) och närmast vinner. Benka var beredd med måttbandet. Kerstin vann med Elisabeth som tvåa och alla vi övriga blev bronsmedaljörer.

På gymmet beställer vi vårt fika innan spelet börjar och då finns färdigbredda smörgåsar när vi invaderar fikarummet. Kan inte bli bättre. Tack Rafna Gym för i år!