Förening Ramsele-Edsele

2021-06-18 Invigning av nya boden på boulebanan

Fredag den 18 juni invigde PRO-distriktets ordförande Johnny Löfstrand den nybyggda boden.

Morgonen hade bjudit på regn men prognosen talade för uppehållsväder från 9-10-tiden. Bra! I väntan på invigningen spelades en boulematch. Under tiden samlades övriga deltagare för att vara med när dörrarna slogs upp på "klubbstugan".

Ordförande Henry hälsade alla välkomna till vår lilla festlighet och nämnde särskilt PRO Ångermanlands ordförande Johnny Löfstrand och bodbyggaren Gunnar Rosén. Henry gjorde en tillbakablick till 2013 då boulebanan anlades och fick sin nuvarande storlek. Den lilla boden kom också till då. Under åren har intresset för boulespel ökat väsentligt så en rymligare bod har varit ett önskemål under flera år.

Henry passade också på att tacka kökskommittén som kokat kaffe och bakat inför dagen.

Därefter överlämnade han ord och sax till Johnny.

Johnny Löfstrand med glada åhörare

Ingen vänder ryggen till när Johnny invigningstalar. Titta - där borta vid bodens knut syns han.

Nu är det snart klippt!

Efter invigningsceremonin bjöd "köksflickorna" på kaffe/te med hembakat gofika.

Självservering vid fikabordet

Samvaron på boulebanan avslutades med att sex 2-mannalag spelade en boulecup av minimodell.

Vilka segrade? Jo, Sören Jönsson och Yvonne Vestman. Grattis!

Vinnarna av minicupen Yvonne och Sören får ett fint pris från Trippelskrapet

Henry tackar Johnny för dagens medverkan och Gunnar Rosén för att han ville bygga vårt "klubbhus".

Text: Kristina Jönsson

Bild: Elisabeth Bystedt och Kristina Jönsson