Förening Gullänget

Sommarfest 11 juni

SOMMARFEST I VÅTT OCH TORRT

PRO Gullänget bjöd sina medlemmar på grillfest och härlig underhållning den 11 juni. Vädret blev som en kurragömmalek, ömsom sol, ömsom regn. Efter regn kommer som bekant alltid solsken, om molnen behagar flytta på sig ett tag.

Ordföranden Eva Grundberg kunde hälsa drygt ett 70-tal välkomna och dagens underhållare Robin Hörnkvist kunde köra igång med sång och musik i en stil, som var helt unik. Hans glada uppsyn liknade solen, när densamma visade sig i skyn, och framförda sånger tjusade publiken direkt.

Tipsrunda och 3-kamp var utomhusaktiviteter. Grillning av hamburgare och kaffeservering anordnades även i det gröna och kökspersonalen gjorde sig förtjänta av ett stort tack för sina insatser som grillmästare.

Inomhus var Robin igång med sin show och här lockades man in av vackert flödande musik och sång. Sommarlåtar välkomnades dagen till ära. Hopflätade kända melodier och sånger blev ett skickligt och bra hopkok . En växling från rock till pop och även storstilade och pampiga låtar á´la Tommy Körberg gick verkligen hem hos publiken.

Han kom, han sågs, han hördes och härliga låtar framfördes.

Nästa medlemsträff blir ett surströmmingskalas den 5 september.

Då ses vi igen, PRO-vän!

Text Ulla Jonsson, Foto Lars Strömgren