Förening Gullänget

Medlemsträff 7 mars

BUSS OCH BOULE PÅ MENYN

PRO Gullänget anordnade medlemsträff på Gnistan den 7 mars och efter inledande välkomstord, så fick inbjudna talare inta scenen.

Man kan resa i sitt inre men även i yttre mening och här kunde Kristin från Byberg & Nordins Busstrafik få en att önska sig långt bort i tillvaron. Varför inte hoppa på bolagets buss och ta sig till Lofoten eller åka till Ullared, som leder till handling om man besöker en välkänd affär? Bussbolaget har koll på resor såväl på nära som långt håll. Deras hemsida visar på ett flertal platser, så sök mer information på bybergnordin.se.

PRO Gullängets boulesektion fångade därefter medlemmarnas intresse gällande en aktivitet, som går hem hos pensionärer runt om i vårt avlånga land. Siv och Sture Domeij visade direkt på plats hur boulespelet fungerar. Deras information blev såväl muntlig som åskådliggord med bollar och ”försökskaniner”, alltså par som provade på spelet.

Vintertid kan hågade delta inne på Gnistan måndagar mellan 10-12. Sommartid är det banan på Bussbyvallen som gäller och då kan boule spelas flera dagar i veckan om så önskas. Kostnaden är 20 kronor per tillfälle. Fikastund och gemytlig samvaro utlovas.

En stund för bingo blev det därefter och kaffe med tunnbrödsrulle och gokaka serverades. Tack till kökspersonal, gästföreläsare och besökare utropades. Lotteridragning fick i vanlig ordning avsluta sammankomsten.

Nästa träff blir den 4 april och då kommer bland annat Andreas Nilsson att underhålla med sitt nya visprogram, så välkommen var och en åter igen.

Ulla Jonsson