Förening Anundsjö

Årsmöte 28/9 2021 Församlingsgården Bredbyn

Vi samlades till vårt årsmöte med musik. Våra underhållare Görgen Jonsson och Ola Wikström spelade härliga låtar medan alla intog sina platser.
Jan hälsade alla välkomna. Våra deltagare i veteranvetartävlingen hedrades med en förtjänstfull applåd för sin tredje plats.
Därefter mindes vi våra vänner som inte finns med oss längre med en tyst minut i vår parentation.
Dagordningen godkändes och därefter startade årsmötesförhandlingarna.
Mötet valde Leif Lindholm till ordförande och Arne Nilsson till sekreterare. Verksamhetsberättelsen och ekonomiska berättelsen godkändes. Ekonomin har varit ansträngd med ca 20 000:- back under förra året. Vi hoppas och tror att det blir ett bättre kommande år. Alla val genomfördes snabbt och effektivt och styrelsen beviljades full ansvarsfrihet.
Här blir det information om olika aktiviteter, grupper och cirklar Deltagarna uppmanades också att komma med önskemål om vad de vill ha.
Det har inte varit någon resa under föregående år p.gr.av pandemin men nu planeras en resa till Mitt Revyn, Härnösand 21/1 -22.
Många hämtade biljett till Jacke Sjödin som kommer till Pingstkyrkan 16/10, kl 16.00 Biljetterna är gratis och det finns flera kvar – kontakta Jan Håkansson.
Här kom tidpunkten för mycket god landgång och dricka. Därefter kaffe och gokaka. Det blev fina samtal och i bakgrunden hördes igenkännande musik.
Tre medlemmar har lämnat sina uppdrag och de avtackades med blombukett och PRO-lotter.
Det som kvarstår här är lottdragning där många hade turen att få välja en vinst. Vi tackar alla som bidragit till det dignande bordet.
Jan tackade alla för dagen och hälsade välkommen till utedagen 6/10 vid Tjärnstugan
EK

Ola o Göran

Ola Wikström och Göran Jonsson