Förening Anundsjö

Höst/ budgetmöte 17 november -21 Träffpunkten, Sörgården Bredbyn

Kent Sundberg som var vår underhållare för dagen spelade några låtar när gästerna samlades. Jan hälsade alla välkommen och öppnade mötet. Dagordningen godkändes och likaså vårt mötesprogram.
Ann-Britt presenterade budget för 2022 och det beslutades att medlemsavgiften är lika som föregående år.
Ewy informerade om studier. Vi har legat lågt med sammankomster eftersom många varit tveksamma kring restriktionerna av covid. Nu ser vi fram emot att få starta. Det var också information om Friskvårdskortet. Några hade sitt kort med sig. Vi har tidigare beslutat att vid varje möte göra dragning av inlämnade kort (en lott/ fem kort) och lotta ut PRO lotter. Det viktiga med detta är så många som möjligt ska röra på sig för att få må bra.
Ulla och Gunnel informerade om kommande resor. Närmast blir det resa till Mitt revyn i Härnösand 22/1 2022. De uppmanade gästerna att anmäla sig om de vill följa med.
Det fanns listor där vi önskade få gästerna att hjälpa oss genom att skriva ner önskemål på information, cirklar, resor m.m. När alla satt i samtal serverades kaffe med smörgås och kaka.
PRO Anundsjö har gjort en skrivelse om ”Saknad av möteslokal” som ska lämnas till Anundsjö IF för att stötta dem i att söka stöd från Kommunen för att restaurera Olympia. Olympia är en viktig tillgång för PRO i vår verksamhet vid många tillfällen.
Kent Sundberg spelade några kända låtar och sist blev det dragning på de lotter som sålts och många hade turen att få välja en vinst.
Jan tackade och hälsade alla välkommen till skyltsöndag 28 november när vi finns i PRO lokalen och bjuder på glögg o pepparkakor. Julfesten har vi den
4 december.

EK