Kvinna gör sig redo att kasta iväg bowlingklot

Foto: Ola Nilsson

Kategorier:
Gemenskap & aktiviteter
Publicerad:

PRO:s riksmästerskap i bowling lockade fler

Över sjuttio PRO:are från stora delar av landet ställde upp i årets riksmästerskap i bowling. En rejäl ökning sen förra året. Tävlingen genomfördes liksom då på Superbowl i Nyköping. Under två dagar, 5–6 oktober, spelade deltagarna sina sex serier som sedan matchades mot övriga spelare individuellt och i tvåmannalag.

I damklassen spelade den femfaldiga PRO-riksmästaren Elke Borg från PRO Tranås bra i första starten, även om hon inte var helt nöjd med sin insats. Hon ledde inför andra dagens spel men Yvonne Aho från PRO Oxelösund spelade övertygande och tog hem segern med god marginal. I herrklassen låg Bo Pettersson från PRO Stuvsta-Snättringe i topp efter första dagen men fick se sig slagen av två utmanare från PRO Klagshamn i Malmö. Peter Persson vann herrklassen överlägset, och för andra året i rad, med Gert Lundahl som god tvåa.

Vi på PRO vill bidra till ökad gemenskap i samhället. Det tror vi att vi gör bäst genom att låta pensionärer träffas och göra roliga saker tillsammans. En del av det arbetet är att anordna riksmästerskap i flera olika grenar. Som PRO-förening har du chans att utmana andra i alltifrån boule och golf till PROvetarna som är en frågesport med deltagare från hela landet.

Fokus är förstås på att umgås med gamla vänner och kanske få en chans att skaffa en ny, som bonus får du motion och en chans att vinna en fin pokal och äran att vara bäst i PRO på den gren du deltar i.

Här på hemsidan kan du läsa mer om PRO:s arbete. Under så tycker vi kan du läsa om vad vi tycker om viktiga samhällsfrågor. Under aktiviteter kan du läsa mer om våra riksmästerskap.

För dig som vill veta mer hur det gick i riksmästerskapet förra veckan kan du bara klicka på länken nedan.

Läs mer om tävlingen och hur det gick här.

Text: PRO