Vi stödjer inte din webbläsare!

Vi rekommenderar att du uppgraderar din webbläsare för en bättre upplevelse.

Christina Tallberg, ordförande PRO.

Christina Tallberg, ordförande PRO. FOTO: Anneli Nygårds

Kategorier:
Gemenskap & aktiviteter
Publicerad:

PRO är Sveriges starkaste varumärke i stor undersökning

I Evimetrix varumärkesundersökning Swedish Brand Award har 1 270 individer uttalat sig om 13 intresseorganisationer och PRO är det varumärke som lyser starkast i kategorin.

Varumärkesstyrkan som utgör grunden för utmärkelsen Swedish Brand Award bygger på måtten Nöjd Kund Index (NKI) och kännedom. Genom att väga de här två måtten mot varandra blir det möjligt att jämföra olika varumärken oberoende av storlek och det ger ett rättvist resultat som tar hänsyn till både hur omtyckt och hur välkänt ett varumärke är.

När dessa två mått vägs samman står PRO i år som segrare.

Förutom PRO, LO, Aktiespararna och SKPF Pensionärerna har också Almega, Hyresgästföreningen, Riksförbundet M Sverige, SACO, Skattebetalarna, Svensk Handel, Svenskt Näringsliv och TCO mätts.

Här kan du läsa mer om undersökningen.länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Text: PRO riks