Kronprinsessan Victoria, Prins Daniel, Prinsessan Estelle och Prins Oscar.

Kronprinsessan Victoria, Prins Daniel, Prinsessan Estelle och Prins Oscar. Foto: Anna-Lena Ahlström, Kungl.Hovstaterna / Photo: Anna-Lena Ahlström, The Royal Court of Sweden

Kategorier:
Gemenskap & aktiviteter
Publicerad:

Kronprinsessan Victoria hyllade PRO:s arbete

I fredags ringde kronprinsessan Victoria PRO för att hylla det viktiga arbete som vi gör. "Kronprinsessan uttryckte också sin medkänsla för att många äldre blir isolerade på grund av corona-viruset", säger Christina Tallberg, ordförande PRO.

Christina Tallberg berättar att samtalet kretsade kring hur PRO:s 320.000 medlemmar mår och hur de klarar sig i denna tuffa tid.

- Det var ett väldigt fint samtal där kronprinsessan betonade hur mycket hon uppskattar allt det stora arbete som PRO gör varje dag. Vi diskuterade även hur viktigt det är att man är extra vaksam mot bedragare som försöker lura äldre i kölvattnet av corona, säger Christina Tallberg.

Christina Tallberg avslutar med att uppmana PRO:s medlemmar att vara försiktiga.

- Om du ska ta emot människors hjälp för att handla, fråga någon i din närhet istället för en främling. Gå inte ut i onödan. Ta hand om er, säger hon.

Text: PRO riks