Kronprinsessan Victoria, Prins Daniel, Prinsessan Estelle och Prins Oscar.

Kronprinsessan Victoria, Prins Daniel, Prinsessan Estelle och Prins Oscar. Foto: Anna-Lena Ahlström, Kungl.Hovstaterna / Photo: Anna-Lena Ahlström, The Royal Court of Sweden

Kategorier:
Gemenskap & aktiviteter
Publicerad:

Kronprinsessan Victoria skickar uppmuntrande hälsning till PRO:s medlemmar

På fredagen ringde kronprinsessan Victoria upp PRO:s ordförande Christina Tallberg för att få en bild av hur PRO:s 320 000 medlemmar har det under pandemin. "Hon var imponerad över hur vi kämpat under året och ville skicka en värmande hälsning till alla medlemmar", säger Christina Tallberg.

Kronprinsessan tog initiativ till mötet som var en uppföljning till när hon ringde PRO  i mars tidigare i år.

Christina Tallberg beskriver det som ett fint och hedrande möte.

- Kronprinsessan Victoria är en väldigt empatisk person. Hon visade stor förståelse för hur jobbigt våra medlemmar har det just nu och hur vi har kämpat under året, säger Tallberg.

På mötet pratade de även om hur viktig omtänksamheten inom PRO är i dessa tuffa tider, där många som annars skulle vara ensamma, har byggt upp viktiga kontakter med föreningar och andra medlemmar.

- Det finns en oro bland många nu inför hur advent, lucia, jul och nyår ska bli. Hur ska vi hitta glädjen? I dessa tider när det känns särskilt svårt, vill kronprinsessan Victoria hälsa att hon tänker på oss, säger Christina Tallberg.

Text: Anton Emanuelsson