Vi stödjer inte din webbläsare!

Vi rekommenderar att du uppgraderar din webbläsare för en bättre upplevelse.

Konsumenttrådgivare_PRO

Våra konsumentvägledare Maria Wiezell och Christine Fransholm ger stöd och hjälp via e-post, brev eller telefon. Foto: Nils Petter Nilsson

Konsumentrådgivning – en medlemsförmån

Lurad av telefonförsäljare? Förlorat pengar på inställd resa? Eller råkat ut för ett bedrägeri? Nu kan du som medlem få kostnadsfri konsumentvägledning!

Du vet väl att du som är medlem i PRO kan få hjälp med kvalificerad konsumentvägledning? Det kan handla om allt ifrån tvister med hantverkare till att tolka olika köpeavtal. Våra konsumentvägledare Christine Fransholm och Maria Wiezell ger dig personlig hjälp.

Det här kan du få stöd och hjälp med:

✔ Fördjupad konsumentvägledning via e-post, brev eller telefon om dina rättigheter som konsument, information inför köp och råd om du hamnat i problem.

✔ Du kan få hjälp att tolka ett köpeavtal eller stöd att göra en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden.

✔ Vid behov hjälper vi dig också att kontakta företaget.

✔ Föreläsningar om till exempel konsumenträtt och vardagsekonomi.

Så här når du vägledningen:

E-post: radgivning@konsumentcentrum.se
Telefon: 08-674 43 74
Telefontider: onsdagar kl. 09.00-11.00. fredagar kl. 09.00-11.00 samt kl. 13.00-15.00.
Adress: Kabyssgatan 4D, 120 30 Stockholm