Distrikt Uppsala Län

Vinnare i Regionsfinalen för PROvetarna PRO Enköping. Grattis till er! Gunnar Vidén, lagledare Marina Sundelius, Christer Andersson samt Yrje Arlinger.

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Ett stort grattis till PRO Enköping för segern i regionsfinalen av PROvetarna!

PRO-vetarfinalen för vår region genomfördes i Örebro den 21 oktober. Fyra av de fem PRO-distrikt som ingår tävlade. Det var Örebro län, Dalarna, Gävleborgs län och PRO Uppsala län.
Vårt län representerades av PRO Enköping och bestod av Christer Andersson, Gunnar Vidén och Yrje Arlinger samt lagledaren Marina Sundelius.

PRO Enköping sitter och klurar under tävlingen.

Tävlingen bestod som vanligt av 10 frågor med tre delfrågor.
Frågorna fick viss kritik för att vara lite för lätta, då tre frågor fick full pott av alla lag.
Dagens rubriker var väldigt blandade. Där fanns bl a krig och fred, lustigkurrar, rymden och i böckernas värld.

Tävlingen var spännande hela tiden, då det var mycket jämt i toppen och att ledningen växlade.
Fram till fråga sju var det lika ställning mellan Uppsalas lag från Enköping och Örebros lag från Wästerringen, båda lagen hade då 15 poäng.
Under de tre sista frågorna drog Enköping ifrån och vann till sist med 26 poäng mot Örebrolaget som fick 24 poäng.

Resan till Örebro skedde med tåg från Enköping med en grupp om 12 personer, fyra i laget och resten supporters.
Enköping vann nog också hejaklacksmatchen.

Tävlingen genomfördes utan några större besvärligheter efter att ljudet i högtalarna ställts in på rätt nivå.

Ett stort grattis till PRO Enköping för segern och laget kommer nu att vara med i riksfinalen den 9 december i Stockholm.

Samtidigt ett stort tack till de föreningar som har varit med och på olika sätt matchat fram Enköping till segern. Hoppas att ännu fler lag kommer att delta i PRO-vetartävlingen under kommande år.

Åke Swahn

Medåkande supporter