Distrikt Uppsala Län

Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Årets 60plusmässa 29-30 mars

Även i år blev det ett lyckat arrangemang med många nyfikna 60plussare på Fyrishov. PRO:s monter var välbesökt och nog var det ett par som blev extra nyfikna på oss.
Vi hade dessutom finbesök av PRO:s ordförande Åsa Lindestam som talade från stora scenen dag 1.

I år inföll mässan en onsdag och torsdag. Tidigare år har det testats lite fram och tillbaka vilka dagar som är bäst att hålla mässa på.
För PRO:s del var dessa dagar mycket bra.

Dag 1 kändes till en början lite trevande, som den alltid gör den första timmen. Men allteftersom vaknade allt och alla till liv, som myllrande myror på en stig minglade besökarna sig fram mellan alla montrar.

I år fick vi ett väldigt trevligt besök av PRO:s ordförande Åsa Lindestam.
Åsa tillbringade många timmar hos oss och tog sig tid att prata med våra medlemmar och förtroendevalda på ett mycket uppskattat sätt.
Vilken kunnig, karismatisk och jordnära ordförande vi har!

Dag 2 hände det något. Besökarna upplevdes som fler eller var det så att många helt enkelt valde att besöka PRO:s monter och få sig en pratstund med vår kunniga monterpersonal.
De förtroendevalda och ett par medlemmar som arbetade i montern fick jobba ordentligt för att möta alla frågor som dök upp.

Mässdagarna är en utmaning men framförallt är det KUL!

Text: HeE