Förening Nynäshamn

Föreningens syfte

PRO-föreningarna i Nynäshamns kommun har som uppgift att tillsammans genom Samorganisationen driva alla PRO medlemmars intressefrågor lokalt genom det kommunala pensionärsrådet – KPR – och att med PRO distriktets hjälp göra våra pensionärers röster hörda nationellt.

Vi vill intressera våra medlemmar för studier i för dem intressanta ämnen och locka till olika kulturbesök inom musik, konst och teater. Vi erbjuder deltagande i spännande långa eller korta resor både inom och utom landet.

Vi vill inspirera till friskvårdsaktiviteter inomhus och utomhus, till lättare gymnastik, bollspel och promenader. Där tar vi hjälp av Friskis& Svettis och deras Seniorklubb

Allt detta presenteras i vårt Aktivitetsprogram som utges två gånger per år.

PRO Nynäshamn välkomnar sina medlemmar till sin expedition 1 trappa upp i Folkets Hus vid Stadshusplatsen. Om Du är medlem eller inte så är du lika välkommen på våra månadsmöten där vi för fram aktuell och intressant samhällsinformation eller bjuder på, musik, föredrag och andra kulturupplevelser.

Föreningen har också en möteslokal på Centralgatan 32, Kontakten, där vi kan umgås, studera och ha mindre träffar och som vi hyr ut till våra medlemmar.

Som PRO medlem har vi inom kommunen rabatter i ett antal butiker och restauranter lokalt samt kan ta del av de förmåner som Riksorganisationen ger.