Förening Kultur Västerås

Gäller för dig som är medlem

Anmälan till arrangemang görs till: Catharina G-Hemmingsson, e-post: lecat.gustafsson@telia.com eller sms
070-2601281. (ring inte in anmälan)

Efter att du anmält dig betalar du in avgiften snarast och om inte annat anges senast 10 dagar före programmet till Bankgiro: 290-9224 eller Swish: 123-428 18 20 Obs! Ange ditt namn och det arrangemang du betalar för.

Tors 7 dec kl 14.00 Hertig Larsson-Äventyr i Mongoliet. Film på Elektrabio

av fotografen och filmaren Anders Hanser om torparsonen Frans August Larsson som föddes 1870 på torpet Vretbo i Tillberga socken. Berättare i filmen är Axel Odelberg författare till en bok om Hertig Larsson som gavs ut av Bonniers 2004. Hertigtiteln fick han i Mongoliet. Historien om Hertig Larson är en hisnande och fascinerande berättelse om en äkta äventyrare. Biljetter för medlemmar 125 kr icke medlemmar 150 kr på Elektra. Boka på Elektrabio.se. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Fika och samtal efter filmen.

Torsdag 14 dec kl 17.00 After Work på Global Living, Smedjegatan 13

Vi bjuder på musik och mysig samvaro. Kvällens orkester Aros Marshalls med sångsolisten Moa Olivensjö. Pop,rock,jazz och blues i en härlig blandning. Lokalen reerverad för oss fr kl 17. Musiken börjar kl 18. Fri entre.