Förening Köping

Rockkören startade 2014. Övar i Folkets Park onsdagar 14 -16

Arangemanget är ett projekt ”Livskraft” tillsammans med PRO, ABF,
Köpings Kommun- musikskolan, Kulturrådet och Landstinget Västmanland-

Jan Helberg kontaktade musikskolan angående en körledare. En ung trevlig tjej Viktoria Bohlin kom till oss. Vi startar upp med uppvärmning, och rockar sedan loss Vi har även en paus då vi fikar. Vi övar och sjunger på vårterminen fram till maj, juni. På hösten från september till december.

2015 får vi en annan körledare Jörgen Olsson Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Vi uppträder på äldreboenden, Tunadal, Nygården och Folkets Hus.

2017 kommer så Torgny Hellberg till oss som körledare. Vi sjunger på äldreboenden, kulturnatta, Köpingsfesten. I december brukar vi sjunga utanför ICA Maxi.
Rockkören är för alla daglediga och flera ur andra pensionärsföreningar sjunger tillsammans med oss.

Christina Michael

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1