Distrikt Västmanlands Län

Publicerad:

DM i Golf 22-06-17

DM i Golf genomfördes på Sala-Heby golfbana med laddade PRO-golfare

PRO Västmanland bjöd in till DM i Golf den 17 juni som arrangerades av PRO Ransta och Sala. Deltagare antalet var skralt flera var intresserade men i slutändan blev det Ransta och Sala medlemmar som deltog.

Golfdagen flöt på bra i vackert väder på en fantastisk golfbana Sala har och som övriga PRO golfare missade uppskattade beräkningar är vi ca 100 golfare i PRO Västmanland som får en ny chans nästa år då målsättningen är att arrangeras i och på en Västerås bana.

I Damklassen segrade Lisbeth Cedervång PRO Ransta på 71 slag. 2, Sonja Lind PRO Sala på 78. 3, Berit Frohm PRO Ransta på 88.

I Herrklassen segrade Håkan Matz PRO Ransta på 72 slag. 2, Roger Frohm PRO Ransta på 78 3, Tommy Larsson PRO Sala 85.

Efter genomförd tävling intog deltagarna en gemensam Lunch med prisutdelning med information om riksmästerskap i Golf som går 12–13 sept. på Gotland När golfklubb söder om Ljugarn. Västmanland har som målsättning att ett lag deltar.

Deltagarna tackade Roger Frohm som såg till att tävlingen blev bra genomförd.

Vid tangentbordet Jan Albinsson
Foto Roger Frohm