Förening Umeå City-Mariehem

Års- Höstmöte med underhållning

Frida "Svea" Bylund gör en blåsning

Foto: Mari-Anne B. Jonsson

Års- och höstmötet avhandlades enligt praxis, PRO stadgarna och med val av styrelsemedlemmar. Årsmötet fattade beslut om namnändring till PRO City-Mariehem. Beslutet om namnändring går nu vidare för behandling av PRO Riks.

Frida Bylund bjöd på underhållning av sällan skådat slag . Det blåste friska fläktar när hon framförde sitt budskap som i all humor även speglade ensamhet, förvirring och synen på karlar. Tips på hur man mot alla odds kan få plats på ett boende kanske vore något att ta efter.

Fantastiskt var att höra henne framföra den låt som hon vann i en schlagertävling. Låten hon sjöng då och även nu var en översättning till dialekt av Carolas "Fångad av en stormvind" som i Fridas tolkning hette "Fast'n ti ä blåsver" där hon tog tillfället i akt att flirta med karlarna i församlingen. Den utvalde blev Anders Lindh.

Applåderna lät sig väl höras och skratten under föreställningen tydde på att humortankarna gick hem.

Läs mer Pdf.