Förening Umeå City-Mariehem

Medlemsträff 22 september 2021

Anita Berg och Christer Hansson dukar upp inför fikat på medlemsträffen

Ett femtiotal medlemmar trotsade vädrets makter och kom till september månads träff på Sjuans mötesplats, Mariehem. Redan i foajén hördes ett gemytligt sorl och snart fann alla sin plats vid borden. I köket hade styrelsen fullt upp med att förbereda för den förtäring som stod till buds. Ordförande Anita Berg hälsade välkommen och informerade om dagens innehåll. Istället för uteaktivitet blev det hjärngympa med 10 kluriga frågor. Efter att ha rådbråkat hjärnorna var det så dags att med behörigt avstånd ställa sig i korvkön och bli serverad korv med bröd. Dagens musikunderhållning sköttes av Sam Sehlström och Sven-Eric Sjöberg varvad med Sams Norsjöhistorier (vilka lockade till många muntra skratt) och allsång. Underhållningen var i två akter med en fikapaus där det serverades kaffe/thé med hembakt bröd, bullar och två sorters kakor. Läs mera Pdf, 392.9 kB.