Förening Teg
På PRO Teg medlemsträff underhöll Patrik Frohm med sång, musik och quissfrågor

På PRO Teg medlemsträff underhöll Patrik Frohm med sång, musik och quissfrågor Foto: Agneta Tenghall Fridner

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Svängigt quizz med kluriga frågor.

Oktober månadsträff med PRO Teg gästades av Patrik Frohm från Malå. Han är en duktig sångare och trevlig underhållare som bjöd på många glada skratt. På borden låg svarstalonger redo för att fyllas i. Programmet inleddes med en välkänd låt från 50-talet Stand by me känd genom B B King.

Musiken till quizzfrågorna var väl vald, med tanke på vad åhörarna lyssnat till i ungdomsdagar.

Frågorna var kluriga, men med ett generöst poängräkningssystem, fick alla många poäng och kunde känna att de var duktiga. Patrik tackades med varma applåder.

Efter kaffe och god smörgås informerade ordförande Gunilla Eriksson om kommande program och resor. Hon hälsade sedan Ulf Sörlin välkommen upp på scenen. Sörlin har sedan 80-talet varit aktiv i Brukshundsklubben lett många kurser för hundägare och som domare vid hundutställningar. Arbeten där hunden har stått i focus, har och är fortfarande en stor del av Sörlins verksamhet.

Ulf Sörlin föreläste om hundar och dess beteende för PRO Tegs medlemmar

Ulf Sörlin föreläste om hundar och dess beteende för PRO Tegs medlemmar Foto: Gunilla Eriksson

Åhörarna fick ta del av hur hunden utvecklats genom tiderna. Från att först vara vakthund, jakthund och till sist avlats fram för att bli sällskapshund och tjänstehundar med olika uppdrag. I slutet av föreläsningen fanns det tid för frågor. Ulf Sörlin tackades med applåder och en Trippelskrapslott.

Medlemsträffen avslutades med dragning i lotteriet, där många vinster var skänkta av medlemmarna.

Text: Agneta Tenghall Fridner