Förening Teg

PRO Tegs medlemsträff på Stöcke mötesplats innehöll musikunderhållning av Olle Sjöström och Harry Ölmhagen. Foto: Gunilla Eriksson

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Lunch med musikunderhållning

PRO Teg har besökt Stöcke mötesplats och erbjudit sina medlemmar att tillsammans äta lunch och lyssna till trevlig musikunderhållning. Artister för dagen var Olle Sjöström och Harry Ölmhagen.

Många gäster anlände i god tid och kunde pricka av sig hos en av PRO Tegs kontaktombud, Gun-Britt Hansson som hjälpt till att anordna träffen i Stöcke. Hon bjöd även på kakor till kaffet, extra frasiga Rullrån som ingen tackade nej till.

Föreningen har i sin handlingsplan att ordna träffar för medlemmarna både centralt på Teg men även ute i byarna utanför Tegs centrum. Detta var ett sådant tillfälle och önskemålet att komma var stort så det blev snabbt fullsatt.

PRO Tegs ordförande Gunilla Eriksson, hälsade välkomna och Nora Filipsson som arbetar på mötesplatsen, erbjöd sig att visa lokalerna för de som så önskade.

Under tiden man lyssnade till musik och väntade på sin mat erbjöds man att köpa PRO:s Trippelskraplotter som säljs för att stötta verksamheten.

Olle Sjöström som är utflyttad ur byn, underhöll tillsammans med Stöckebon Harry Ölmhagen. De framförde varierande låtar som visor, irländsk pub sång, allsånger, instrumentala godingar. Nämnas kan, Jag vill vara din Margareta, Somliga går med trasiga skor, Luffarvisan, Pessimistkonsulten, Leende guldbruna ögon mfl. De avslutade instrumentalt med Guitar Boogie och fick många applåder från den lyssnande publiken.

Nöjda med den trevliga eftermiddagen återvände man hem i den soliga eftermiddagen.

Text: Gunilla Eriksson