Förening Teg
PRO Tegs medlemmar lät sig väl smak på pubafton med mat.

PRO Tegs medlemmar lät sig väl smak på pubafton med mat. Foto: Gunilla Eriksson

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

PRO Tegs pubafton med mat lockade till fullsatt lokal

PRO Teg hade anlitat en lokal restaurangägare för att inbjuda medlemmarna till pubafton med mat. Intresset var stort och lokalen blev fullbesatt. Valfri mat och dryck kunde beställas och många hade mycket att diskutera

Då alla anlänt så kunde man tillsammans sjunga en välkomstsång och strax blev glasen fyllda och beställningar togs upp.

PRO Tegs medlemmar på pubafton

Föreningen hade för handlat om kostnaden, så medlemmarna kunde beställa ur menyn till ett visst pris. PRO fick nya medlemmar och Trippelskraplotterna var eftertraktade.

PRO Tegs medlemmar på pubafton

Allsångs visor bidrog till att stämningen steg och många sjöng med i de välkända texterna. Efter några timmar avslutades kvällen med kaffe och kaka.

Då det var dags att avsluta hade mörkret lagt sig i den sena septemberkvällen. Alla var nöjda och funderade över när det skulle bli tillfälle att träffas nästa gång.

Text: Gunilla Eriksson